Εάν ισχύει το σενάριο της αεροπειρατείας αναφορικά με το χαμένο Boeing 777 της «Malaysian Airlines» με τους 239 επιβάτες, το οποίο εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου, στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα οι αναλυτές μπορούν να χαρκατηριστούν τουλάχιστον ενδιαφέροντα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ων ειδικών, θα μπορούσε να έχει γίνει αεροπειρατεία μέσω ενός «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου, ή ακόμα και με ένα απλό Usb στικάκι.
Πρόκειται για μία νέα θεωρία την οποία ανέπτυξε η ειδικός στην αντιτρομοκρατία, Sally Leivesley, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Εσωτερικών της Βρετανίας. Όπως είπε σε συνέντευξή της η Leivesley, η απώλεια του μαλαισιανού Boeing θα μπορούσε να οφείλεται στην πρώτη τεχνολογική αεροπειρατεία στην ιστορία.
Βάσει της συγκεκριμένης εκτίμησης, η ταχύτητα, το ύψος και η κατεύθυνση του αεροπλάνου μπορούν να τροποποιηθούν μέσω ασύρματου δικτύου και να αποσταλούν από μια ηλεκτρονική συσκευή, με κωδικούς που μπορούν να εισχωρήσουν στα πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους.
Η Leivesley εξήγησε ότι ένας “κυβερνο-τρομοκράτης” θα μπορούσε να δημιουργήσει το πρόγραμμα που θα καταφέρνει να «σπάει» όλες τις προστασίες και τους κωδικούς ασφαλείας στο σύστημα πλοήγησης κάθε αεροπλάνου. Με αυτό τον τρόπο το αεροπλάνο θα μπορούσε να αλλάξει πορεία και αντί για την προκαθορισμένη διαδρομή από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, να κατευθύνθηκε αλλά και να προσγειώθηκε όπου έδωσαν εντολή οι τρομοκράτες.
Συνεχίζοντας, η Leivesley τόνισε ότι ο έλεγχος κάποιων ή όλων των συστημάτων πλοήγησης του αεροπλάνου, πιθανότατα έγινε από κάποιον που έθεσε σε λειτουργία τον αυτόματο πιλότο κλείνοντας ή απενεργοποιώντας τις όλες χειροκίνητες λειτουργίες.
Την ίδια στιγμή, οι έρευνες για το χαμένο αεροπλάνο συνεχίζονται και πραγματοποιούνται σε 11 χώρες σε ξηρά και θάλασσα και για περισσότερα από 8 χιλιάδες χιλιόμετρα, ενώ σε αυτές συμμετέχουν 25 χώρες.
Στις έρευνες συμμετέχει πλέον και η Κίνα , ενώ σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών, έχουν αναπτυχθεί συνολικά 21 δορυφόροι για να ερευνηθεί η περιοχή. Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, το οποίο είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο.