Το κουτσομπολιό, ΟΚ, πείτε το κοινωνικό σχόλιο, σε συνδυασμό με την ανωνυμία, είναι ένας αχτύπητος συνδυασμός επιτυχίας. Κάποτε το Whisper ήταν απλώς ένα πολύ επιτυχημένο blog από την «χρυσή εποχή των ιστολογίων». Στην πάροδο των ετών εξελίχθηκε σε art project, βιβλίο coffee table, μπλουζάκια κλπ.
Το μυστικό της επιτυχίας του ήταν ότι επέτρεπε στους χρήστες να ανεβάσουν τα πιο ανομολόγητα μυστικά τους, εκφρασμένα με πάρα πολύ δημιουργικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας το format της κάρτ ποστάλ. Κι όλα αυτά, εντελώς ανώνυμα.
Σε αυτή την ιδέα βασίστηκε ο 26χρονος δημιουργός της δωρεάν εφαρμογής Whisper για Android και iOS, Michael Heyward. Το Whisper app είναι δωρεάν, και έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής στις ΗΠΑ αφού επιτρέπει στους χρήστες να λένε οτι θέλουν διατηρώντας την ανωνυμία τους!
Ο τρόπος λειτουργίας είναι πολύ απλός: Κάθε χρήστης γράφει ένα μικρό κείμενο, το οποίο συνδυάζεται αυτόματα από το Whisper με μία εικόνα, που η εφαρμογή θεωρεί ταιριάζει δημιουργώντας έτσι μία φωτογραφία με ενσωματωμένη λεζάντα, η οποία στη συνέχεια δημοσιεύεται σε μία δημόσια ροή πληροφοριών την οποία βλέπουν οι άλλοι χρήστες και στη συνέχεια να κάνουν like ή να απαντήσουν.
Το applicarion πολλές φορές εμφανίζεται να δέχεται πάνω από 20 δημοσιεύσεις ανά δευτερόλεπτο.
Μέχρι στιγμής, το ομαδικό κουτσομπολιό που γίνεται στο Whisper, έχει πλησιάσει τα 3 δισεκατομμύρια pageviews το μήνα, ενώ οι χρήστες της εφαρμογής, ηλικιών 17-30, που είναι κατά το 70% γυναίκες, ξοδεύουν πάνω από 20 λεπτά την ημέρα στο Whisper.
Και αυτό είναι που κάνει το Whisper διαφορετικό από όλα τα γνωστά κοινωνικά δίκτυα, είναι ότι δεν αποθηκεύει πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων ονοματεπώνυμων, e-mail ή τηλεφώνων των χρηστών, διατηρώντας έτσι την ανωνυμία τους.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι δημοσιεύσεις πριν βγουν στον αέρα, πρέπει να πάρουν έγκριση από τη διαχειριστική ομάδα του δικτύου για να αποφευχθούν με αυτό τον τρόπο περιστατικά προσβλητικών αναρτήσεων μεταξύ χρηστών.
Πρόσφατα η εφαρμογή εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων από τους επενδυτές που απογείωσαν το SnapChat, και έτσι ο δημιουργός της έχει πια τη δυνατότητα να προσλάβει περισσότερους ανθρώπους -κυρίως προγραμματιστές και moderators ή ελεγκτές περιεχομένου- προκειμένου να μείνει το site «αλώβητο» από βρισιές και spam.