Σύμφωνα με πρόσφατη πρόβλεψη των παρατηρητών τάσεων τεχνολογίας της Cisco: Σε 5 με 7 χρόνια, θα μας κοστίζει περισσότερο να οδηγούμε τα αυτοκίνητά μας από το να τα αφήνουμε να μας οδηγούν.
Σε μια στιγμή που η Google κυριαρχεί στις συζητήσεις της τεχνολογίας αυτοκινήτων δύο εύλογα ερωτήματα προκύπτουν: Πώς η χρήση των αυτοκίνητων χωρίς οδηγό μπορεί να κοστίσει λιγότερο , και πόσο κοντά είμαστε στο να κυκλοφορήσουν στους δρόμους εμπορικά διαθέσιμα μοντέλα;
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Google, αλλά και κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan, η Audi και η Toyota, εντείνουν τις προσπάθειές τους για την ανάπτυξη προηγμένης τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, είναι ασφαλές να προβλέψουμε ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα είναι η επικρατούσα τάση σε περίπου 10 με 15 χρόνια», δήλωσε ο Jordan Perch, αναλυτής και συγγραφέας στο DMV.com. «Η Google ισχυρίζεται ότι θα είναι σε θέση να λανσάρει αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα μέχρι το 2025, ενώ η Nissan είναι ακόμα πιο αισιόδοξη, λέγοντας ότι θα φέρει ένα αυτόνομο αυτοκίνητο στην αγορά μέχρι το 2020.»
Σχετικά με την πρόβλεψη της Cisco για τα πλεονεκτήματα κόστους για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό , ο Chunka Mui, διευθύνων σύμβουλος του The Devil’s Advocate Group, και συγγραφέας του βιβλίου The New Killer Apps, δήλωσε σχετικά “Υπάρχουν δύο τύποι κόστους προς εξέταση: Το κόστος των ατυχημάτων και το κόστος της λειτουργίας”
Όσον αφορά το πρώτο σημείο, λέει ο Mui, «Στις ΗΠΑ μόνο, εκτιμούμε ότι τροχαία ατυχήματα προκαλούν περίπου 450 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσιο κόστος. Από άποψη ασφάλειας, κοστίζει πολλά το να επιτρέπουμε στους ανθρώπους να οδηγούν.»