Περισσότεροι από τους μισούς διαδικτυακούς καταναλωτές σε όλο τον κόσμο πραγματοποιούν πλέον τις αγορές τους online. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PwC, το 55% των καταναλωτών στρέφεται στα διαδικτυακά ψώνια διότι πετυχαίνει καλύτερες προσφορές από τα φυσικά καταστήματα. Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι πραγματοποιούν αγορές μέσω tablet και smarthphone.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η PwC με θέμα:«Επιτυγχάνοντας την απόλυτη λιανική πώληση: Οι προσδοκίες των καταναλωτών διαμορφώνουν το νέο επιχειρηματικό μοντέλο λιανικών πωλήσεων».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 15.000 καταναλωτές που ψωνίζουν μέσω Internet σε 15 χώρες. Τα ευρήματά της παρουσιάζουν μια ενιαία εικόνα παγκοσμίως, με τις online αγορές να γίνονται όλο και περισσότερες σε καθημερινή βάση. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Κινέζοι είναι οι πιο ενθουσιώδεις online καταναλωτές, καθώς ένας στους δύο αγοράζει προϊόντα μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet.
Εκτός των άλλων, οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές από όλο και λιγότερες μάρκες λιανικής. Για παράδειγμα, όταν τους ζητήθηκε να υποδείξουν τον αριθμό των επιχειρήσεων από τις οποίες πραγματοποίησαν αγορές τους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, μέσα από μια λίστα 30 γνωστών επιχειρήσεων λιανικής πώλησης της χώρας τους, το 15% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έκαναν τις αγορές τους από έναν μόνο προμηθευτή, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με το 2012.
Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν επίσης τον σημαντικό ρόλο των κοινωνικών μέσων (social media) στην εκπαίδευση των καταναλωτών, τόσο για τους λιανέμπορους όσο και για τους παραγωγούς. Το 59% των ερωτηθέντων ακολουθούν «follow» τα αγαπημένα τους brand ή εταιρείες λιανικής στα social media.
Παράλληλα, ο ίδιος αριθμός ερωτηθέντων υποστήριξε ότι στο παρελθόν έχουν ανακαλύψει και στη συνέχεια αγαπήσει ένα brand μέσα από τα social media, αποδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ λιανεμπόρων και καταναλωτών μέσω των social media.
Όπως αποδεικνύεται, τα social media δίνουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να απευθυνθούν απευθείας στις εταιρείες και να εκφράσουν δημοσίως τις απόψεις τους. Πάνω από ένας στους δύο διαδικτυακούς αγοραστές σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι έκαναν θετικά σχόλια σε social media όταν είχαν καλή εμπειρία από ένα προϊόν ή ένα brand.
Τα social media γίνονται πλέον οι «νέες βιτρίνες». Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι έχουν αγοράσει προϊόντα μέσω social media, ενώ πριν ένα χρόνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις ένας στους δέκα (10%).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές ζητούν brands που συναρπάζουν και υπόσχονται μοναδικές εμπειρίες, να βρίσκουν παντού τα αγαπημένα τους μαγαζιά, προσφορές διαμορφωμένες σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, σε ένα εντελώς ασφαλές περιβάλλον, να βελτιώνονται οι ηλεκτρονικές εφαρμογές (store apps) για την καλύτερη ποιότητα των online αγορών, ίδιο ή παρόμοιο περιβάλλον και διαδικασίες σε όλες τις συσκευές, να μπορούν να επικοινωνούν αμφίδρομα με τις εταιρείες λιανικής μέσω social media και να έχουν πρόσβαση στο στοκ των καταστημάτων σε πραγματικό χρόνο.
Στο μεταξύ, το iPhone 5S, η καινούργια παιχνιδοκονσόλα της Sony, Playstation 4 και το Samsung Galaxy Tab 3 στις 10.1 ίντσες ήταν τα τεχνολογικά προϊόντα που έψαξαν περισσότερο από οποιαδήποτε άλλα οι επισκέπτες των ελληνικών online καταστημάτων.