Tην αξία της Citigroup ξεπέρασε η κεφαλαιοποίηση του Facebook Inc. στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Η μετοχή της κοινωνικής ιστοσελίδας εκτινάχθηκε στις συναλλαγές και η η αξία του Facebook ανήλθε στα σχεδόν 155 δισ. δολ., παραπάνω από τα 145 δισ. δολ. του τραπεζικού κολοσσού.
Ωστόσο, η κεφλαιοποίηση του Facebook παραμένει ακόμη μακριά από την κεφαλαιοποίηση της Apple και της Exxon Mobil.
Η Facebook, μάλιστα, ανέφερε αύξηση 63% στα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην άνοδο των πωλήσεων διαφημίσεων όσον αφορά σε φορητές συσκευές (mobile advertising) – κάτι που αποτελεί προτεραιότητα του δημιουργού του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Αναφορικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2013, το Facebook ανακοίνωσε συνολικά έσοδα 2,59 δισ. δολαρίων και καθαρά έσοδα 523 εκατ. Γενικότερα, για όλο το 2013, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο είχε κέρδη ύψους 1,5 δισ. δολαρίων και έσοδα ύψους 7,87 δισ. (αύξηση 55% σε σχέση με το προηγούμενο έτος). Μετά τις ανακοινώσεις, η μετοχή του σημείωσε άνοδο 10%.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι πριν από δύο χρόνια η εταιρεία δεν είχε έσοδα από mobile advertising, ωστόσο επικεντρώθηκε στο αντικείμενο, καθιστώντας την εφαρμογή της για φορητές συσκευές ελκυστική για διαφημιστές και χρήστες.
Παράλληλα, το Facebook ανακοίνωσε ότι τον Δεκέμβριο είχε 757 εκατ. καθημερινούς χρήστες παγκοσμίως (αύξηση της τάξης του 22%). Επίσης, σημαντική άνοδο σημείωσε και η χρήση του Facebook Messenger, με αύξηση των χρηστών κατά 70%.
Σε δήλωσή του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έκανε λόγο για ένα εξαιρετικό φινάλε χρονιάς για το κοινωνικό δίκτυο, συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία προσβλέπει στη δεύτερη δεκαετία της, βοηθώντας στη διασύνδεση του υπόλοιπου κόσμου. Το Facebook γίνεται δέκα ετών την ερχόμενη Τρίτη. Μέσα σε αυτήν την δεκετία το προσωπικό project του Ζούκερμπεργκ έχει μετατραπεί σε μία διεθνούς εμβέλειας «αυτοκρατορία» 1,23 δισ. χρηστών το μήνα. Από αυτούς τα 945 εκατομμύρια είναι ενεργοί χρήστες μηνιαίως σε «έξυπνες» φορητές συσκευές (smartphones και tablets).
Επιπλέον, η ημερήσια χρήση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Facebook, ανέρχεται σε 556 εκατομμύρια ξεχωριστούς λογαριασμούς χρηστών για το μήνα Δεκέμβριο.
Στο μεταξύ, το Facebook λάνσαρε μία νέα εφαρμογή για iPhone, το Facebook Paper, το οποίο συγκεντρώνει ειδήσεις, φωτογραφίες και βίντεο που μοιράζονται οι φίλοι του χρήστη στο News Feed τους και στη συνέχεια τα εμφανίζει σε μορφή εφημερίδας. Επιπλέον κάθε χρήστης μπορεί να διαβάσει περιεχόμενο που βασίζεται σε κατηγορίες όπως η τεχνολογία ή ψυχαγωγία μέσα από μία λίστα από ενημερωτικές ιστοσελίδες, ειδικούς και άλλες πηγές με τις οποίες συνεργάζεται το Facebook.
Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν τι είδους posts θα εμφανίζει η εφαρμογή, αλλά δεν μπορούν να επιλέξουν συγκεκριμένα θέμα ή συγκεκριμένες πηγές που θέλουν να ακολουθούν, όπως στο Flipboard ή στο Feedly.
Το Paper αντιπροσωπεύει την πολυετή προσπάθεια της ομάδας πίσω από το News Feed και του μεγάλου ανασχεδιασμού που είχε ανακοινώσει η εταιρεία πριν ένα χρόνο. Η εφαρμογή αναμένεται να κυκλοφορήσει στο AppStore της Apple στις 3 Φεβρουαρίου.