Στη CES 2014 (Consumer Electronics Show 2014) στο Λας Βέγκας τα gadgets που κλέβουν την παράσταση είναι αυτά που φοριούνται, τα λεγόμενα wearables.
Η εταιρία Innovega έχει μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις, ώστε να συναγωνιστεί τα “φορετά” Google Glasses. Με το σκεπτικό αυτό παρουσίασε το iOptik, δηλαδή φακούς επαφής με augmented reality (επαυξημένη πραγματικότητα).
Το προϊόν της αμερικανικής Innovega ακούστηκε για πρώτη φορά το 2012, όταν η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο με την DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου για την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου για στρατιωτική χρήση.
Όμως στην πορεία η Innovega προσάρμοσε το iOptik σε πιο «ειρηνικά» δεδομένα.
Το σύστημα προϋποθέτει επίσης τη χρήση γυαλιών, τα οποία λειτουργούν ως προτζέκτορας που προβάλλει εικόνα στον φακό επαφής, ο οποίος με τη σειρά του λειτουργεί ως «φίλτρο», ξεχωρίζοντας τον πραγματικό κόσμο από το ψηφιακό περιβάλλον και στη συνέχεια ενοποιώντας τις δύο εικόνες σε μία.
Τελικά ο χρήστης να αποκτά μία «heads up display» στο οπτικό του πεδίο, όπου, πέρα από τον πραγματικό κόσμο, βλέπει και ψηφιακό υλικό/ στοιχεία – ακριβώς όπως σε ταινίες και ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, όπου τα ψηφιακά δεδομένα προβάλλονται κατευθείαν στο μάτι του χρήστη.
Σε αντίθεση με τα Google Glasses, το iOptik δεν έχει κάμερα, accelerometer, ήχο και χειριστήρια αφής. Ίσως να ενσωματώσει κάποια feature η εταιρία στην τελική μορφή του προϊόντος.
Τα iOptik προς το παρόν υποστηρίζουν μόνο Android συσκευές. Η εταιρία θα πρέπει προτού λανσάρει τους φακούς να περάσουν έγκριση από τον FDA ώστε να είναι νόμιμη η κυκλοφορία τους.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν ταυτόχρονα σε αντικείμενα που βρίσκονται τόσο κοντά τους όσο και σε απόσταση, εν αντιθέσει με άλλες οθόνες ματιών, οι οποίες δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός αντικειμένου που βρίσκεται σε απόσταση για να μην δημιουργούν προβλήματα στην «κανονική» όραση.