Σημαντικά είναι τα ευρήματα μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Ericsson ConsumerLab για τις τάσεις των καταναλωτών για το 2014. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο από 100.000 άτομα, σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγαλουπόλεις.
Οι τάσεις αυτές εντοπίζονται στη διείσδυση των έξυπνων κινητών συσκευών, στα νέα βιομετρικά passwords, τα προσωποποιημένα δεδομένα στις φορητές συσκευές, τη μείωση του ψηφιακού χάσματος χάρη στα smartphones, το Video on command, την πρόσβαση στο internet από παντού στον πλανήτη, τη διαφάνεια στη χρήση δεδομένων, τους έξυπνους αισθητήρες σε καθημερινές τοποθεσίες και τη φορητότητα σε κάθε μέσο.
Σύμφωνα με το Ericsson ConsumerLab, αυτές είναι οι δέκα πιο σημαντικές τάσεις:
1. Οι εφαρμογές τείνουν να αλλάζουν την ίδια την κοινωνία. Η παγκόσμια απορρόφηση των έξυπνων κινητών συσκευών έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που επικοινωνούμε και χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Πλέον οι άνθρωποι αναζητούν νέες εφαρμογές σε όλους τους τομείς της κοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από τα καθημερινά ψώνια και τη φροντίδα των νηπίων, μέχρι την επικοινωνία με τις αρχές και τα μέσα μεταφοράς. Οι εφαρμογές γίνονται πιο σημαντικές από τη συσκευή στην οποία χρησιμοποιούνται.
2. Το νέο password είναι το ίδιο το σώμα σας. Οι ιστοσελίδες απαιτούν πιο πολύπλοκους κωδικούς πρόσβασης που συνδυάζουν αριθμούς, γράμματα και σύμβολα – σχεδόν αδύνατο να συγκρατηθούν στη μνήμη, όπως άλλωστε είχαμε γράψει σε πρόσφατο άρθρο μας. Αυτό οδηγεί σε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιομετρικές εναλλακτικές λύσεις. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 52% των χρηστών smartphone θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα δακτυλικά τους αποτυπώματα αντί των κωδικών πρόσβασης και το 48% ενδιαφέρονται για τη χρήση της αναγνώρισης ίριδας για το ξεκλείδωμα της οθόνης τους.
3. Η αρτηριακή πίεση, ο σφυγμός και τα βήματα είναι μόνο μερικά από τα μεγέθη που θέλουμε να μετρούμε με έξυπνες κινητές συσκευές, χρησιμοποιώντας προσωποποιημένα δεδομένα. Το 40% των χρηστών smartphone θέλουν το τηλέφωνό τους να παρακολουθεί όλες τις φυσικές τους δραστηριότητες και το 56% θα ήθελε να παρακολουθεί την πίεση του αίματος και το σφυγμό του με τη χρήση ενός δαχτυλιδιού.
4. Η εμπειρία του διαδικτύου έχει μείνει πίσω, ως θέμα, σε σχέση με τις υπηρεσίες κλήσεων. Οι χρήστες smartphone συνειδητοποιούν ότι οι μπάρες σήματος στις συσκευές τους δεν παρέχουν πλέον αξιόπιστη καθοδήγηση, καθώς ένα σήμα που είναι επαρκές για μια φωνητική κλήση μπορεί να μην είναι αρκετά καλό για τις υπηρεσίες διαδικτύου. Η έρευνα διαπίστωσε ότι η χαμηλότερη ικανοποίηση των χρηστών προέρχεται από την ποιότητα της διαδικτυακής εμπειρίας, για παράδειγμα στο μετρό.
5. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο σε παγκόσμια κλίμακα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής και να κατανέμεται άνισα, οδηγώντας σε αυτό που αναφέρεται ως ψηφιακό χάσμα. Η έλευση των φθηνότερων smartphones σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν χρειάζονται πλέον δαπανηρές υπολογιστικές συσκευές για να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες διαδικτύου. Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρούν ότι το κινητό τους τηλέφωνο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της τεχνολογίας και για πολλούς έχει γίνει η κύρια συσκευή για τη χρήση του διαδικτύου.
6. Καθώς το διαδίκτυο γίνεται αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής, οι κίνδυνοι που συνδέονται με τη χρήση του γίνονται όλο και πιο εμφανείς. Το 56% των καθημερινών χρηστών του διαδικτύου ανησυχούν για τα ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής. Ωστόσο, μόνο το 4% λέει ότι θα χρησιμοποιούσε λιγότερο το διαδίκτυο για αυτό το λόγο. Κι όμως οι καταναλωτές εφαρμόζουν στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου, όπως το να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το είδος των προσωπικών πληροφοριών που παρέχουν.
7. Παρά τη μεγαλύτερη ποικιλία σε πηγές ενημέρωσης, είμαστε λιγότερο αυτόνομοι στο τι επιλέγουμε να παρακολουθήσουμε. Στην πραγματικότητα οι φίλοι μας αποδεικνύονται ιδιαίτερα ισχυροί παράγοντες όταν πρόκειται για την προβολή υλικού βίντεο. Το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι παρακολουθούν αρχεία βίντεο που συνιστώνται από τους φίλους τους αρκετές φορές την εβδομάδα. Αντίστοιχα, οι φίλοι μας έχουν σχεδόν εξίσου μεγάλη επιρροή στην ανάγνωση blog και στις μουσικές μας συνήθειες.
8.Το 48% των καταναλωτών χρησιμοποιούν εφαρμογές για την καλύτερη κατανόηση της κατανάλωσης δεδομένων. Ενώ το 41% θέλει απλώς να ξέρει τον όγκο των διακινούμενων δεδομένων, το 33% θέλει να βεβαιώνεται ότι έχει χρεωθεί σωστά και το 31% τα παρακολουθεί ώστε να μην ξεπερνάει το όριο που έχει τεθεί από τον πάροχό του. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 37% των ιδιοκτητών smartphone χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές για να ελέγξουν την ταχύτητα σύνδεσής τους.
9. Καθώς οι διαδραστικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου είναι πλέον κοινός τόπος, οι καταναλωτές περιμένουν το φυσικό μας περιβάλλον να ανταποκρίνεται στις νέες λύσεις. Περίπου το 60% των ιδιοκτητών smartphone θεωρούν ότι μέχρι το τέλος του 2016 οι αισθητήρες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται παντού, από την υγειονομική περίθαλψη και τις δημόσιες συγκοινωνίες, μέχρι τα αυτοκίνητα, τα σπίτια και τους χώρους εργασίας μας.
10. Καθώς το 19% του συνολικού χρόνου προβολής τηλεοπτικού περιεχομένου πραγματοποιείται σε τηλέφωνα και ταμπλέτες, οι καταναλωτές αλλάζουν συνεχώς τις τοποθεσίες που παρακολουθούν τηλεόραση για να ταιριάζουν με την καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, ξεκινούν την προβολή περιεχομένου στο σπίτι, διακόπτουν προσωρινά και συνεχίζουν την παρακολούθηση στη διαδρομή προς τον τόπο εργασίας. Κατά την μετάβαση αυτή, πολλές φορές αλλάζει και η συσκευή παρακολούθησης.