Το Facebook έφερε στη δημοσιότητα μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποίησαν συνεργαζόμενοι ερευνητές για τη σχέση της κοινωνικής πλατφόρμας με το… ερωτικό μας μέλλον! Το Facebook Data Science ανέλυσε τα προφίλ των χρηστών που δηλώνουν δεσμευμένοι για να βγάλει τις ερωτικές στατιστικές στα χρόνια της κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μισές απ’ όλες τις σχέσεις που δηλώνονται στο κοινωνικό δίκτυο και έχουν επιβιώσει για τρεις μήνες είναι πολύ πιθανό να κρατήσουν 4 ή και περισσότερα χρόνια!
Το Κέντρο Δεδομένων του Facebook, μάλιστα, αποκάλυψε ότι οι περισσότερες σχέσεις τελειώνουν τους καλοκαιρινούς μήνες (Μάιο-Ιούλιο), επιβεβαιώνοντας κάτι το οποίο λίγο πολύ όλοι υποψιαζόμασταν.
Σε άλλη πρόσφατη έρευνα φάνηκε ότι η υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στη σχέση και να καταστρέψει ακόμα και το γάμο. Σύμφωνα με τους ερευνητές των Πανεπιστημίων του Μισούρι και της Χαβάης, οι περισσότεροι ενεργοί χρήστες του Facebook, έρχονται σε συχνή «διαδικτυακή επαφή» με τους πρώην τους. Μια φωτογραφία, μια γιορτή, ένα τραγούδι μπορεί να φέρει στο προσκήνιο μνήμες του παρελθόντος και να αρχίσουν τα inbox να παίρνουν φωτιά.
Όσοι δεν χρησιμοποιούν το Facebook, είναι λιγότερο πιθανό να επικοινωνούν με πρώην συντρόφους, αφού δεν δίνονται και οι αφορμές για να ξεκινήσει μια οποιαδήποτε συζήτηση που μπορεί να αναζωογονήσει αυτή την παλιά σχέση. Εκτός των άλλων, η έρευνα έδειξε ακόμα ότι όσο υψηλότερη είναι η χρήση του κοινωνικού δικτύου, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα τριβών, τσακωμών, απιστίας, χωρισμού και διαζυγίου. Δεν είναι μόνο η επαφή με τον πρώην που μπορεί να ταράξει τα νερά της σχέσης, αλλά και το άγχος για το τι συμβαίνει στο προφίλ του νυν συντρόφου.
Στο μεταξύ, τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του Facebook, των άλλων κοινωνικών δικτύων και εν τέλει ολόκληρου του Internet, αποτελούν εδώ και χρόνια «εμπόρευμα» για πολλούς, το οποίο πολύ συχνά αποκτάται με όχι και τόσο νόμιμους τρόπους. Στην περίπτωση της startup Datacoup, η εταιρεία φιλοδοξεί να βγάλει χρήματα πουλώντας «συμπεράσματα» από την ανάλυση προσωπικών δεδομένων – ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, ίσως να είναι η μόνη που προσφέρεται να πληρώσει για αυτό.
Η εταιρεία «τρέχει» μία beta trial, στο πλαίσιο της οποίας οι συμμετέχοντες χρήστες λαμβάνουν οκτώ δολάρια τον μήνα με αντάλλαγμα την πρόσβαση σε έναν συνδυασμό λογαριασμών social media (Facebook, Twitter κ.α.) και σε στοιχεία για συναλλαγές μέσω πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών. Η νεοϋορκέζικη φίρμα προσβλέπει σε έσοδα από εταιρείες που επιθυμούν να μαθαίνουν τάσεις οι οποίες διαπιστώνονται μέσω της ανάλυσης αυτών των δεδομένων – φυσικά μετά την απομάκρυνση οποιωνδήποτε στοιχείων μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση των συμμετεχόντων χρηστών.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Datacoup, Ματ Χόγκαν, δηλώνει ότι επιδιώκει να δώσει στον κόσμο τη δυνατότητα πιο άμεσης εμπλοκής στη διαδικασία, πουλώντας πληροφορίες άμεσα σχετικά με τις δραστηριότητές τους στο Internet. Κατά τον Χόγκαν, περίπου 1.500 άτομα έχουν εγγραφεί στην beta trial, ενώ εντός μερικών μηνών η υπηρεσία θα «ανοίξει» για όλους. Αν και μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει αγορές δεδομένων από διαφημιστές, ο CEO της εταιρείας αναφέρει ότι οι πρώτες συζητήσεις ήταν ενθαρρυντικές.