Το δημοφιλέστερο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη, το Facebook, φιλοδοξεί να μετατραπεί σε ειδησεογραφικό μέσο, «γυμναστήριο» και «ηλεκτρονική τράπεζα» αλλά να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο διαφημιστικό δίκτυο που θα απευθύνεται σε προγραμματιστές αλλά και σε εκδότες εφαρμογών.
Τα σχέδιά του αυτά επικουρούνται απ[ό τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με τα οποία ο τζίρος του κυμάνθηκε στα 2,5 δισ. και τα κέρδη του στα 1,07 δισ. δολάρια. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν τριπλασιασμό των κερδών, καθώς το προηγούμενο τρίμηνο η εταιρεία είχε ανακοινώσει τζίρο 1,45 δισ. δολάρια και 373 εκατ. κέρδη.
Οι ενεργοί χρήστες του Facebook φτάνουν τους 1,28 δισ., ενώ οι χρήστες φορητών συσκευών (κινητά, tablets) τους 1,01 δισ. Η αύξηση σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 34%.
Κατόπιν αυτών, το Facbook ανακοίνωσε το λανσάρισμα του FB Newswire, εργαλείο που φιλοδοξεί να αποτελέσει τη μεγαλύτερη ειδησεογραφική πηγή για δημοσιογράφους και αίθουσες σύνταξης. Είναι μια σύμπραξη με το Storyful, το πρώτο ειδησεογραφικό πρακτορείο στην εποχή των social media. Η υπηρεσία της News Corp άρχισε να λειτουργεί το 2010 με έδρα το Δουβλίνο της Ιρλανδίας και από τον Δεκέμβριο του 2013 αποτελεί κτήμα του Facebook.
To Facebook ανακοίνωσε επίσης την εξαγορά και την fitness εφαρμογή Moves, που έχει δημιουργήσει η φιλανδική εταιρεία ProtoGeo Oy. Η εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στους χρήστες να μετρούν την απόσταση που περπατούν και τις θερμίδες που καίνε, είχε έως σήμερα 4 εκατ.downloads σε Android και iOS.
Στο μεταξύ, λίγες εβδομάδες χωρίζουν το Facebook από τη νομική έγκριση από την Ιρλανδία για υπηρεσία η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες του κοινωνικού δικτύου την κατάθεση χρημάτων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή τρίτων (e-money). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αποταμιεύουν και να ανταλλάσσουν χρήματα με άλλους, μέσω Facebook. Το σύστημα αυτό μπορεί να επιτρέψει ακόμα και την έκδοση ηλεκτρονικού συναλλάγματος, που θα διευκολύνει -εκτός από τις ηλεκτρονικές αγορές- και τη μεταφορά ποσών από έναν χρήστη σε άλλον, σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές.
Την ίδια στιγμή, το Facebook δημιουργεί ένα εκτεταμένο διαφημιστικό δίκτυο που θα απευθύνεται σε προγραμματιστές αλλά και σε εκδότες εφαρμογών, με στόχο να σερβίρει ακόμα πιο στοχευμένες διαφημίσεις, εκμεταλλευόμενο την τεράστια βάση πληροφοριών του.