Από προχθές, Τρίτη 15 Απριλίου, άρχισαν να διατίθενται τα Google Glass, τα έξυπνα γυαλιά-υπολογιστές, που συνδέονται στο διαδίκτυο, στις ΗΠΑ. Η τιμή τους αγγίζει τα 1.500 ευρώ και ο κάτοχός τους για μία περιορισμένη χρονική περίοδο θα ενταχθεί πλέον στη συνεχώς διευρυνόμενη ομάδα των πρωτοπόρων χρηστών που έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί η αμερικανική εταιρεία, προκειμένου να δοκιμάσει τα γυαλιά της, προτού τα διαθέσει σε ευρεία κυκλοφορία στην αγορά.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να αυξήσει τους συμμετέχοντες στο Glass Explorer στους 40.000. Ο στόχος της Google είναι να επεκτείνει τις δοκιμές των γυαλιών, ώστε με τις παρατηρήσεις τους να βελτιώσει τη συσκευή πριν τη λανσάρει κανονικά στο εμπόριο. Τα συγκεκριμένα γυαλιά αναμένεται να βγουν ευρέως στην αγορά το 2015.
Τα Google Glass συνδέονται στο Ίντερνετ χρησιμοποιώντας τα διάσπαρτα σημεία δωρεάν ασύρματης σύνδεσης (Wi-fi), ή συνδεόμενα ασύρματα στο κινητό τηλέφωνο του χρήστη, ο οποίος πρέπει να έχει πληρωμένη σύνδεση στο διαδίκτυο.
Τα Google Glasses έχουν υποστεί οξεία κριτική ως “ο θάνατος της ιδιωτικότητας” και έχουν γίνει αντικείμενο χλεύης για το στυλ τους. Ήδη μπαρ και εστιατόρια έχουν εκδώσει απαγορευτικό εισόδου για όσους φορούν Google Glasses, καθώς μπορούν να τραβήξουν βίντεο και φωτογραφίες χωρίς το “αντικείμενο” βιντεοσκόπησης να έχει την παραμικρή ιδέα. Οι εικόνες και τα βίντεο μπορούν να ανταλλαγούν μέσω του κοινωνικού δικτύου Google Plus.
Από την πλευρά της η Google αντιτείνεται ότι “αν κανείς θέλει να σας καταγράψει μυστικά, υπάρχουν πολύ καλύτερες κάμερες στο εμπόριο, από ό,τι τα γυαλιά μας που τα φοράτε ολοφάνερα στο πρόσωπό σας και ένα φωτάκι ανάβει κάθε φορά που δίνετε μια φωνητική εντολή ή πατάτε ένα πλήκτρο. Αν μια εταιρεία ήθελε να σχεδιάσει μια μυστική κατασκοπευτική συσκευή, θα μπορούσε να κάνει καλύτερη δουλειά σε σχέση με τα Glass”.
Η Google έχει ήδη κάνει γνωστό ότι συνεργάζεται με τη Ray Ban και άλλους κορυφαίους κατασκευαστές σκελετών γυαλιών για να δημιουργήσει νέα “έξυπνα” προϊόντα. Η ιταλική εταιρεία Luxottica ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες, ότι οι δύο μεγάλες μάρκες γυαλιών της, Ray-Ban και Oakley, θα αποτελέσουν μέρος της συμφωνίας, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί ποσό. Η συμφωνία θα επιτρέψει στην ιταλική Luxottica να είναι η πρώτη για να παρουσιάσει τη νέα τεχνολογία σε εκατομμύρια καταναλωτές
Ηδη πολλοί προγραμματιστές αναπτύσσουν εφαρμογές λογισμικού για τα “έξυπνα” γυαλιά, οι οποίες ποικίλουν από τη λήψη μετεωρολογικών δελτίων μέσω του διαδικτύου έως την ανταλλαγή βίντεο και τα βιντεοπαιγνίδια. Πρόσφατα μάθαμε για μια καινοτόμο τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες των «έξυπνων» γυαλιών Google Glass να συλλέξουν χρήσιμες πληροφορίες για ένα προϊόν απλά και μόνο κοιτώντας το barcode του. Η μέθοδος ονομάζεται barcode scanning και παρουσιάστηκε από το διεθνές σωματείο GS1 στο συνέδριο Mobile World Congress. Την ίδια στιγμή, Βρετανοί ερευνητές για πρώτη φορά δοκιμάζουν τα γυαλιά – υπολογιστές της Google σε ασθενείς με νόσο Πάρκινσον, διερευνώντας αν και σε ποιο βαθμό αυτά είναι δυνατό να τους βοηθήσουν. Αν τα συμπεράσματα είναι θετικά, τότε τα Google Glass θα δοκιμαστούν και σε ασθενείς με άνοια και άλλες νευροεκφυλιστικές παθήσεις.