Μπαράζ αλλαγών στο Facebook

Nα μειώσει την απήχηση του περιεχομένου σελίδων το οποίο θεωρεί spam επιχειρεί το Facebook. Ο αμερικανικός κολοσσός βάζει πλέον στο στόχαστρο περιεχόμενο το οποίο έχει ως σκοπό να εξαπατήσει τους χρήστες του και να κάνουν κλικ σε αυτό και θεωρείται ως spam. Κατά τον τρόπο το Facebook προχωρά σε μια σειρά αλλαγών με ονομασία News Feed FYI και θέτει τρεις βασικές κατηγορίες spam.

Η πρώτη κατηγορία σχετίζεται με δημοσιεύσεις οι οποίες ζητούν από τους χρήστες να αναλάβουν δράση, να κάνουν δηλαδή like, κοινοποίηση ή να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Οι συγκεκριμένες δημοσιεύσεις δέχονται αρκετό engagement και για το λόγο αυτό έχουν υψηλή απήχηση, κάτι το οποίο δεν αρέσει στο Facebook, ύστερα και από έρευνα η οποία έδειξε πως τέτοιου είδους δημοσιεύσεις είναι κατά 15% λιγότερο σχετικές σε σχέση με άλλες με το ίδιο engagement.

Η δεύτερη κατηγορία έχει να κάνει με δημοσιεύσεις οι οποίες επαναδημοσιεύουν άλλες δημοφιλείς δημοσιεύσεις. Πρόκειται για φωτογραφίες και βίντεο τα οποία επαναλαμβάνονται διότι κάθε φορά και δέχονται πολύ μεγάλο engagement. Τώρα θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις σελίδες οι οποίες τα δημοσιεύουν. Η τρίτη κατηγορία σχετίζεται με δημοσιεύσεις οι οποίες περιέχουν ή αποτελούνται από spam links, όπως αυτά με διάφορα κόλπα, όπως για παράδειγμα παραπλανητικές εικόνες. Όλοι μας έχουμε δει να κυκλοφορούν σελίδες οι οποίες είναι γεμάτες από διαφημίσεις και γενικά δε διαθέτουν ποιοτικό περιεχόμενο.

Παράλληλα, το Facebook προχώρησε σε δοκιμές στις διαφημίσεις της αρχικής σελίδα και παρατήρησε πως μετά από συγκεκριμένες αλλαγές, σημειώθηκε αύξηση του engagement των χρηστών, των κλικς στις διαφημίσεις δηλαδή, κατά 200%. Έτσι, μέσα στις επόμενες μέρες οι διαφημίσεις της δεξιάς μπάρας θα αποκτήσουν μεγαλύτερο μέγεθος και θα λιγοστέψουν, ενώ θα θα υπάρχει μία κοινή εικόνα για χρήση στις διαφημίσεις της δεξιάς μπάρας και της αρχικής σελίδας.

Εκτός αυτών όμως, το Facebook φέρνει κι άλλες αλλαγές.Οι εφαρμογές του Facebook για Android και iOS σύντομα θα πάψουν να υποστηρίζουν τη δυνατότητα για chat, με τους χρήστες να αναγκάζονται να εγκαταστήσουν το Facebook Messenger, διαθέσιμο επίσης για Android και iOS. Φυσικά η κίνηση αυτή είναι καθαρά προωθητική, αφού πριν αρκούσε η κύρια εφαρμογή για πλοήγηση και chat. Ήδη, κάποιοι χρήστες στην Ευρώπη δέχτηκαν μηνύματα πως η λειτουργία chat θα πάψει να υποστηρίζεται από την κύρια εφαρμογή και έχουν περιθώριο περίπου δύο εβδομάδες για να εγκαταστήσουν το Messenger και να είναι έτοιμοι για τη μετάβαση.