Μετράνε τις πληγές τους οι φωτογραφικές μηχανές

Οι μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες ηλεκτρονικών δέχτηκαν το 2013 ένα ακόμα πλήγμα στον τομέα της φωτογραφίας.

Πρόκειται για τις mirrorless μηχανές που θεωρήθηκαν η τελευταία άμυνα απέναντι στην εισβολή των κινητών, ιδιαίτερα από εταιρείες όπως οι Panasonic, Fujifilm και Olympus που λίγο πολύ έχουν βγει από τη μάχη των DSLR αδυνατώντας να αντιμετωπίσουν τους δύο γίγαντες Canon και Nikon και την τρίτη πλην ισχυρή Sony.

Οι mirrorless φωτογραφικές μηχανές έχουν μικρό σώμα που «μοιάζει» με compact αλλά διαθέτουν μεγάλο αισθητήρα και δυνατότητα εναλλαγής φακών. Οι mirrorless φωτογραφικές μηχανές δεν έχουν «μάτι» και το καδράρισμα γίνεται απευθείας από την LCD οθόνη τους. Έτσι, είναι πιο λεπτές και ελαφριές από τις DSLR.

Οι ελπίδες των κατασκευαστών για τις mirrorless μηχανές αποδείχθηκαν φρούδες καθώς οι πωλήσεις τους αναμένεται να σημειώσουν ως το τέλος του 2013 πτώση μεγαλύτερη του 40% αφού ειδικά οι νεώτεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τη διασυνδεσιμότητα των συσκευών που υπόσχονται τα smartphones παρά για την ποιότητα της εικόνας των mirrorless.

Η Panasonic, όπως και η Fujifilm και η Olympus και τον Όλυμπο, έχουν χάσει μεγάλα μερίδια της αγοράς, δεδομένου ότι τα κινητά τηλέφωνα που βγάζουν υψηλής ποιότητας φωτογραφίες άφησαν κατά πολλά εκατομμύρια δολάρια πίσω τους τους φωτογραφικούς αντιπάλους τους. Φέτος, η αγορά των compact φωτογραφικών μηχανών είναι πιθανό να πέσει περισσότερο από 40 τοις εκατό.

Η Panasonic κατείχε το 3,1 τοις εκατό της αγοράς φωτογραφικών μηχανών το καλοκαίρι, έναντι 3,8 τοις εκατό πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την IDC. Οι Canon, Nikon και Sony ελέγχουν πάνω από το 60 τοις εκατό της αγοράς.

Η Canon και η Nikon κυριαρχούν στην αγορά των μηχανών SLR, ενώ η Sony θα μπορούσε να επιβιώσει οποιαδήποτε στροφή της αγοράς, χάρη στην αντοχή της στην κατασκευή αισθητήρων για μια σειρά από κατασκευαστές φωτογραφικών μηχανών, καθώς και στη συνεργασία με το τμήμα smartphone της.

Το νέο “φρούτο”, οι mirrorless μηχανές έχουν γνωρίσει επιτυχία μορφή στην Ιαπωνία από το 2008 με το G1 της Panasonic. Αλλά η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν έχει αντίστοιχη επιτυχία σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, όπου οι αποστολές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι μόλις 10,5 τοις εκατό και 11,2 τοις εκατό του συνόλου των εισαγόμενων μηχανών.